Elektrický mikrobus I.D. Buzz od Volkswagenu zvládné prý 600 km na jedno dobití

Roxten 11. 1. 2017 0
Elektrický mikrobus I.D. Buzz od Volkswagenu zvládné prý 600 km na jedno dobití

Elektromobily nejsou v současné době už ani trochu hudbou budoucnosti, a proto se také každá automobilka snaží přijít s něčím inovativním a pokrokovým. Dnes ale ještě rozhodně nemůžeme označit žádný z elektromobilů za ten nejlepší/dokonalý (tedy podle gusta samozřejmě) a je tedy velmi důležité sledovat, s jakými kočáry samotné automobilky přicházejí. My se hned na jeden v dnešním článku rovnou podíváme.

Německý gigant Volkswagen totiž představil druhý vůz série I.D., kterým se tentokrát stal velmi zajímavý mikrobus s názvem Buzz, jenž se i tak trochu snaží navázat na jeho nejstaršího předchůdce T1. Jako první v řadě stojí ale otázka, proč po prvním I.D. modelu (hatchback), který by se dal zařadit někam mezi Brouka a Golfa, zvolil Volkswagen právě mikrobus? Podle designového šéfa značky Klause Bischoffa, prý I.D. Buzz skvěle zaplní místo na trhu a navnadí potenciální zákazníky na další elektromobily.

Odhalený I.D. Buzz by měl na trh dorazit v plně fungující verzi „už“ v roce 2022, a to hned v několika variantách. Základní barvu bude zatím podle dostupných fotek nejspíš pojit odstín Cyber Yellow Pearl Effect doplněn stříbrnou metalízou. Celá karosérie bude stát na velmi zajímavých 22′ palcových kolech v odstínu Galvano Gray Metallic. Ovšem nejdůležitější informací pro potenciálního zájemce je fakt, že auto budou pohánět dva elektromotory, které dokážou dohromady dosáhnout výkonu o 374 koňských silách. Jelikož každý motor má na starost jednu nápravu, bavíme se o pohonu všech čtyř kol. Z nuly na sto to Buzz dokáže za pouhých 5 sekund. Bohužel však bude omezovač nastaven na rychlosti 160km/h. Baterie o kapacitě 111 kWh pak zaručí dojezd až 600 km, a pokud budete potřebovat víc, není žádný problém. S využitím rychlodobíjecí stanice o výkonu 150 kW se vůz za půl hodiny nabije na 80 procent.

Kabina pak nabídne celkem osm míst k sezení, přičemž díky systému I.D. Pilot se může stát pasažérem i řidič. Ve chvíli aktivace systému se zasune volant a řízení přebírá samotný vůz (systém I.D. Pilot). Na bezpečnost a bezstarostnou jízdu budou pak dávat pozor laserové, ultrazvukové a radarové senzory či boční a čelní kamery. Tato výbava má ale podle samotného Volkswagnu přijít do výroby až v roce 2025. V současné době samozřejmě nikdo nedokáže říct, jakých změn se I.D. Buzz ještě do budoucna dočká, ale rozhodně se máme na co těšit.

foto: designboom.com