Gezin z 808 Mafia: Hlavní je loajalita, důvěra a dobrý byznys

D. 9. 1. 2017 0
Gezin z 808 Mafia: Hlavní je loajalita, důvěra a dobrý byznys

Většině našich čtenářů jméno Gezin dost možná neřekne vůbec nic. Další jej budou znát jako producenta skladby V žádném případě, která se objevila na albu Bída & Bolest od ostravského kolektivu Azurit Kingdom. Tento mladý Chorvat si ovšem pozornost nás všech bezpochyby zaslouží. Stačí navštívit jeho účet na Instagramu a během minuty uvidíte, že jeho umělecké alter ego Sound God respektují hráči jako Sonny Digital, Mike Dean nebo třeba Southside. Ten ho ostatně přivedl i do uskupení 808 Mafia a zbytek ukáže už jen čas. A na budoucnost jsme se ho osobně přeptali i my v aktuálním rozhovoru.

__

Na začátek bych ti rád poděkoval za tvůj čas, který sis na tento rozhovor vyhranil. Ty sám žiješ v Chorvatsku, ale ušel jsi už dlouhou cestu a dnes tě znají bezmála po celém světě. Tedy alespoň ti zasvěcení. Kdy jsi vlastně začal s hudební tvorbou, a co ty osobně považuješ za svou hlavní roli; chceš být znám spíše jako dodavatel zvuků pro ta nejhvězdnější jména, nebo jako producent?

Zdravím Banger.cz a naopak bych ti já rád poděkoval za možnost být tady a odpovídat ti teď na tvé dotazy. Začal jsem už někdy během roku 2009, ale musím se přiznat, že až do roku 2011 jsem to celé nebral tak úplně vážně. Teprve tehdy se daly věci do pohybu a nakonec mě dostaly až tam, kde jsem dnes. Moje ústřední role je úloha producenta. Ano, lidé mi začali říkat Sound God a já jsem si řekl, že se tomu přece nebudu bránit. Ze všeho nejdříve jsem ale byl hudební producent, teprve potom dodavatel zvuků pro ostatní.

Pokaždé, když navštívím tvůj profil na Instagramu, vidím screenshoty z FaceTime hovorů s lidmi jako Yo Gotti, Sonny Digital nebo Metro Boomin. Jak těžké je spojit se s takovými jmény? Ještě k tomu, když jsi z Evropy?

Je to velice těžké, věř mi. Zabralo mi opravdu mnoho času docílit toho, aby mi tito lidé důvěřovali. Ještě k tomu jsem ze zámoří a většina z nich mě nikdy neviděla osobně. Mike Dean (legendární producent, blízký spolupracovník Kanye Westa nebo Jay Zho, pozn. redakce) mě například nechává vzdáleně pracovat na svém počítači. Představ si, že by si pustil ke svému laptopu jen tak někoho. Ani náhodou. Musíš být velice důvěryhodný a ostatní si musí být jisti, že děláš dobrý byznys. To je hlavní klíč k úspěchu v hudebním světě.

Nepochop mě zle, plně respektuji to, co děláš. Ale přece jen, tam venku musí být více dodavatelů zvuků – sound plugů. Co činí tvoje portfolio atraktivnějším?

Dobrá, ostatní ale jen kopírují to, co dělám já. Když jsem začal, nebyli zde žádní plugs ani Sound Gods. Ani nic podobného. Začal jsem na téhle věci dělat od ledna roku 2014. Moje zvuky dnes používá každý vrcholový producent ve hře. Nepříliš významní producenti jsou jen hladoví po slávě a tak začali můj hustle kopírovat. Řekli si totiž, že když to dokáže Gezin, mohou to přece dělat i oni sami. Ale celá věc se má tak, že takový Southside nemá zájem, aby se nahodilý šestnáctiletý producent dotýkal jeho počítače. Chce, aby to dělal Gezin. Proč? Protože on věří Gezinovi. Jak už jsem ti odpověděl na předchozí otázku; loajalita, důvěra a dobrý byznys.

V České republice jsi znám především pro své spolupráce s Azurit Kingdom. Kdy a kde ses seznámil se Sergeiem a Pastorem?

Hehe, na Sergeie jsem poprvé narazil prostřednictvím Facebooku. Někdy v roce 2011 nebo 2012, když jsem zrovna naplno začal s hudební produkcí. Mojí největší inspirací byl tehdy Lex Luger a byl vlastně i jedním z důvodů, proč jsem vůbec začal dělat beaty. Slyšel jsem Sergeiovu skladbu s Lexem a napsal jsem mu zprávu o tom, že zní super a měli bychom spolupracovat. Tváří v tvář jsme se pak setkali v Praze v srpnu 2013, těsně potom, co nahrál track ZOO III. Pastor tam byl tehdy s ním. Ten o rok později přijel do Chorvatska na dovolenou, tak jsme se ještě spolu s Willy Vynicem a Cubym setkali, abychom uvařili nějaké beaty a užili si trochu života.

Prodáváš doslova tuny zvuků, spolupracuješ s mnoha producenty. Jsi tak skvělým příkladem toho, jak může fungovat networking. Co vlastně můžeš udělat pro mladé producenty, kteří na svou šanci teprve čekají a jsou ochotní tvrdě makat?

V současnosti se věnuji budování své vlastní crew pod názvem GodSoundz. Celý projekt pořádně nahypuju, jakmile nadejde ten správný čas. I já jsem pořád jen jedním z mladých a opravdu tvrdě pracujících producentů. I když si někteří lidé myslí, že už jsem všechno dokázal, jsem od toho na míle daleko. Jakmile jednou budu mít Grammy, budu ti k tomu moci povědět něco více, haha.

Zajímalo by mě, jestli jsi ochotný spolupracovat s každým, kdo na sobě tvrdě dře a investuje do hry peníze. Jsi zastáncem myšlenky, že talentovaní umělci by spolu prostě měli spolupracovat?

Rozhodně. Pokud je dostatečně talentovaný, dokáže mnoho i jeden jediný člověk. Pokud se ale najednou spojí dva nebo tři talentovaní lidé, stráví spolu třeba týden v jedné místnosti, pak dokážou hotová kouzla. Sám jsem to v únoru 2016 viděl na BMG Publishing Writer/Producer campu, kde jsem byl s TM-88. Za ten jeden týden vzniklo tolik hitů… Neustále cestuji, abych mohli pracovat s jinými talentovanými umělci. Prostě potřebuješ expandovat se svým rozpoložením mysli a vlastně i vším ostatním.

Jsi členem seskupení 808 Mafia. Kde ses seznámil se Southsidem?

Se Southsidem mě seznámil Mott Sean. Poprvé jsme spolu měli Skype hovor v prosinci 2012, ale nebyli jsme spolu pak v kontaktu až do listopadu 2013, kdy jsem do jeho počítače vložil nechvalně proslulý drop z kultovního filmu Kill Bill, který se pro něj stal signaturním. Dodnes jsme se ale nesetkali osobně.

Máš nějaké tipy pro mladé producenty?

Jasně, prostě buďte sami sebou. Využijte všechny příležitosti, kterých se vám dostane. Založte si vlastní společnost nebo značku, registrujte se, prostě se ujistěte, že na všechno, co děláte, máte autorská práva. Dobrý byznys dokáže otevřít mnohé dveře. Poslední věc – cestujte!

Můžeš zmínit nějaké své zajímavé projekty? 

Mám například 4 nevydané skladby s Yo Gottim a minimálně 5 se Sergeiem. Právě děláme na jeho příštím albu. Jinak spolupracuji třeba se jmény jako Wondagurl, Daxz, David Stromberg (jeden z manažerů Travise Scotta) nebo Chase B (DJ Travise Scotta). Zrovna děláme na beatech právě pro Travise. Na cestě je samozřejmě také spousta věcí, o kterých zatím nemůžu moc mluvit.

Skvělé. Děkuji za rozhovor a přejeme ti mnoho úspěchů.

Děkuji za tenhle rozhovor. S láskou Gezin.